11 Mayıs 2013 Cumartesi

"Başbakan'ın Adanalıya sözü var, bürokratlar kavşak projesini engellememeli"




Adana Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Zihni Aldırmaz, Karayolları 5. Bölge Müdürlüğünce D-400 karayolu üzerinde yapılan köprü kavşaklarla ilgi ortaya çıkabilecek sorunlara zamanında itiraz ettiğini fakat, istediği desteği bulamadığını söyledi. Kavşaklardaki yan yaya yollarının darlığından buranın üstünün kapatılması gerektiğini ilçe belediye başkanlarıyla paylaştığını bildiren Aldırmaz, “Çünkü alt geçitler bir zincirdir. Bir yerden başlandığında trafiğin gideceği son noktaya kadar yapılması gerekir. Aksi takdirde doğru olmaz. İnşaat aşamasında ben bunu ifade ettim. ‘Proje uygundur, dünyanın her yerinde böyledir, üstünü kapatmaya gerek yoktur’ denildi. Bu düşüncem için taraftar bulamadım.”dedi. 18 aydan buyana görevinden uzaklaştırılan Aytaç Durak’ın yerine vekâlet eden Aldırmaz, Cihan Haber Ajansı’na geriye dönük hizmetlerini ve 2012’de gerçekleştireceği projelerini anlattı. Hafif raylı sistemden sonra kenti ikiye bölen köprülü kavşaklarla ilgili soruyu cevaplandıran Aldırmaz, müze ve Türkkuşu’ndaki köprülü kavşaklarda derinliğin standartlara uygun ayarlanmadığını kaydetti. Yoldaki derinliğin en az 1 metre daha fazla olması gerektiğinin altını çizen Aldırmaz, “Başbakan Erdoğan, seçim döneminde Adana’daki üç adet köprülü kavşağı hükümet tarafından yapılacağını söyledi. Ömer Çelik ve diğer milletvekilleri de Karayolları burayı yapacak, deyince biz çekildik. Ama son zamanlarda yan yollarda korkunç bir sıkıntı ile karşı karşıya geldi. Karayolları Bölge Müdürlüğü’ne yazı yazdık; ama onlar ‘yaya yollarının yeterli olduğunu’ belirtti. Bizde durumu valimizle paylaşıp sıkıntılı o yolları genişlettik. Kısmen de olsa vatandaşlarımız rahatladı.”diye konuştu. D–400 karayolu üzerindeki havalimanı kavşağındaki köprünün ihale aşamasına geldiğini aktaran Aldırmaz, projede sadede Adana’dan Mersin’e geçişin dikkate alındığını, bunun da hatalı bir uygulama olacağını vurguladı. Yeni inşa edilecek köprülü kavşağın Türkmenbaşı Bulvarı ve diğer tali noktalara bağlanması doğru bir proje olacağını hatırlatan Aldırmaz, şöyle devam etti: “Havalimanı kavşağındaki altgeçidin projesi eksik. Ama neticede bir çalışmadır, araçlar transit gidecektir. Eğer bu trafiği keseceklerse; (başbakanın ve milletvekillerin Adana halkına sözü var) Ziya Paşa Bulvarı’ndaki kavşağın da aynı sürede tamamlanması lazım. Bürokratlar bunu engellememeli. Adana’nın 16 km. ilerisinde yapılan Çukurova Havalimanı’na iki kentten metro ve otoban bağlantısı kurulmalı. Ancak bu şekilde orası daha verimli hale gelebilir. Tek başına havalimanı ihale edildi. Adana ve Mersin’den demiryolu ile otoban bağlantısı yok. Ulaştırma Bakanlığı’nın bölgeye daha fazla zaman ayırmasını bekliyoruz.” BÜYÜKŞEHİR PLANLAMAYA MAKRO ÖLÇEKTE MÜDAHİL OLACAKTüm zorluklara rağmen 2011’in belediye açısından toparlanma yılı olarak geçtiğine işaret eden Zihni Aldırmaz, en önemli hizmetlerinin başında “Ortak Akıl Toplumsal Projesini” hayata geçirmek olduğunu söyledi. Göreve geldiklerinde kentte büyük bir kaosun bulunduğu ve kimsenin kimseyi dinlemediğini vurgulayan Aldırmaz, geçen sürede her düşüncedeki kesimlerin ilin sorunları için bir masa etrafında toplanabilecek hale geldiğini anlattı. Bir takım oyununa bazı insanların uyum sağlamadığından arkada kalıp bağırmalarının normal olduğuna işaret eden Aldırmaz, “Bu kişiler dikkate alınmadığında, Adana bütünde birlikte düşünüp, birlikte güzel şeyler üretiyor. İkinci en önemli faaliyetimiz, Büyükşehir Belediyesi’nin imara bakış tarzıdır. Belediye planlamaya makro ölçekte müdahil olacak. 5 veya 25 binlik planlarında parsel ve ada bazında kişilere yönelik imara izin verilmeyecektir. Ben bir bölge ne kadar insanın yaşadığı imar planına yazacağım, ilçelerde ada ve parsellerdeki yoğunluğu belirleyecekler. Zaten kanunun tarifi de bu şekildedir. Ama bugüne kadar yanlış uygulanmıştır. Büyükşehir’de artık imar rantı ile ilgili bir şey olmaz.”şeklinde konuştu. Adana’nın kuzey ve güneyini bütünleştiren, ana arterlerin devamlılığını sağlayan ulaşım mastır planını hazırladıklarını açıklayan Aldırmaz, yeni 25 binlik imar planında Seyhan Nehri üzerinde 10 adet köprünün öngörüldüğünü belirtti. ASKİ’de çok büyük yatırımların gerçekleştiğini hatırlatan Zihni Aldırmaz, 2010’da 19 milyon TL. olan yatırım harcamalarının 2011’de 40 milyon TL.’ye çıktığını dile getirdi. adana yerel seçimler adana seçimler yerel seçimler adana seçimleri adana 2014 yerel seçimleri yerel seçimler yerel seçim sonuçları2014 yerel seçim2014 yerel seçim sonuçlarıAdana yerel seçimleri Adana yerel seçim sonuçlarıadana 2014 yerel seçimAdana 2014 yerel seçim sonuçları30 mart 2014 yerel seçimler 30 mart 2014 yerel seçim sonuçları2014 yerel seçim2014 yerel seçim sonuçları
2014 Seçim Anketleri
2014 Yerel Seçim Anketleri2014 Seçim Anketi2014 Yerel Seçim Anketi30 mart 2014 yerel seçim Anketi
2014 Seçim Anketleri
2014 Yerel Seçim Anketleri2014 Seçim Anketi2014 Yerel Seçim Anketi30 mart 2014 yerel seçim Anketi
2014 Seçim Anketleri
2014 Yerel Seçim Anketleri2014 Seçim Anketi2014 Yerel Seçim Anketi30 mart 2014 yerel seçim Anketi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder